Gode og Gratis LAN Spil!

Mange af os kender det kun alt for godt når der er LAN party eller man bare er samlet nogen stykker for at spille computer, at man skal bestemme sig for hvad der skal spilles og finde én at hente spillet fra. Det kan tit ende med at spillene af en eller anden grund ikke virker ordentligt alligevel eller at de er inficeret med en spandfuld trojanere.

Derfor kan det tit være en god ide at kigge efter gratis spil hvor man ikke skal tænke over hverken fildeling eller lang registrering. Og som er til at gå til med det samme. Her er fem spil som jeg selv synes er nævneværdige.

Open Arena

Spillet er tæt på identisk med Quake III Arena og bygger på samme grafik motor. Spillet er et open source FPS som er gratis. Underholdnings værdien er rigtig høj med de mange våben og power ups der er at hente, desuden er det et spil som er lige til at gå til. Spiller man online er banerne hentet på ingen tid og da det er deathmatch er man inde i kampen med det samme.

Open Arena kan hentes HER!

Soldat

Det har egentlig været meget populært i mange år, men der er stadig folk der ikke har prøvet det, hvilket jeg synes er synd og skam. Soldat er et skydespil i sidescroller format. Man bevæger sin soldat rundt med WASD, sigter med musen og så er der tilmed jetpack og granater! Ja det kan jo næsten ikke blive mere awesome! Der er forskellige game modes som Capture the Flag, Rambo og Deathmatch. Det her spil er sindssygt godt specielt til LAN og der er timevis af underholdning at hente i det!

Soldat kan hentes HER!

Little Fighter 2

Jeg prøvede Little Fighter første gang tilbage i 2001 og har fundet det frem mange gange siden. Det er et sidescroller kampspil og minder nok lidt om en blanding af tekken og street fighter. Man kan være helt op til 8 spillere på en bane og man kan både spille på hold eller tage en deathmatch. Der er over 10 forskellige karakterer at vælge imellem, nogle skal dog låses op for. Hver karakter har deres super kræfter som man kan fyre af hvis man har mana til det. Våben falder ned fra skyerne af, nogle gange i kasser så man kan smadre sine kammerater med flasker eller baseballs! Jeg har spillet det mange gange og kan klart anbefale det!

Little Fighter kan hentes HER!

Counter Strike 2D

Eller CS2D er præcis hvad navnet antyder! Counter Strike i 2D! Jeg var sgu lidt tøvende da jeg hørte om det til at starte med, men efter selv at have spillet det med kammerater har piben sgu fået en anden lyd! Det er simpelthen for fedt at prøve denne version. For de folk der har spillet Counter Strike er det her til at kaste sig ud i med det samme. Det kan spilles over LAN men det fungerer også rigtig godt over nettet og der er altid masser af baner at spille online. Våbnene er de samme, interface er det samme og tilmed nogen af banerne går igen fra det originale. AWESOME!

HER!

Trackmania Nations Forever

Her er et spil af rigtig høj kvalitet som koster gratis. Jeg var rigtig overrasket over hvor god grafikken var og hvor underholdende det er at spille mod sine kammerater i det! Der er et hav af baner at vælge imellem og man kan godt bruge lang tid på at finde ud af hvordan man får den hurtigste tid. I det her spil er det nemlig tiden det handler om, man får tildelt point vurderet efter den og den spiller med de bedste tider på de fleste baner ender selvfølgelig som vinderen. Der er fart over feltet og tungen sidder lige i munden når man blæser forbi stolper, kurver og drøner rundt i loops! Det er vanvittigt hæsblæsende og det skal bare prøves!

Trackmania Nations Forever kan hentes HER!

Alien Swarm

Med på falderebet har vi så Alien Swarm. Til forskel fra de andre spil som er lige til at downlaode og spille, kræver Alien Swarm at man først og fremmest har en rimelig god computer og en steam account. Jeg vælger alligevel at nævne det fordi det er et rigtigt fedt spil som man absolut ikke bør snyde sig selv for hvis man har mulighed for at spille det. Alien Swarm minder i høj grad om det gamle Alien Breed som vi kender fra Amiga, og der er vist også blevet hentet mere end en smule inspiration herfra. Spillet ses oppefra og går meget simpelt ud på at man skal komme fra A til B alt imens man holder rumvæsnerne i skak. Der er et level system involveret og efterhånden som man stiger i level, kommer der også et større arsenal af våben. Har du steam og en ordentlig computer så snyd ikke dig selv, for det er AWESOME!

Steam Client kan hentes HER!